Onsdag

Idag blev det en lång dag eftersom jag fick vänta kvar i stallet på veterinären som kom för att titta på en av hästarna som blivit halt.
Det roliga är att den veterinären har varit ut förut för att titta på hästar när jag har varit med, men jag har aldrig varit själv med honom, och då har han varit lite halv-dan på engelska och tar det hellst på franska med de som kan franska. Men idag när bara jag var där så hjälpte liksom inte franskan direkt, så han blev illa tvungen att snacka engelska och då var han helt plötsligt mycket bättre än förut när han varit ut, haha ;) typiskt fransmän skulle jag vilja säga, de låtsas vara sämre än de är och förstår mer än de vill på engelska (eller ja, inte alla då men överlag liksom) :p

I alla fall så gick hela hältutredningen av hästen bra. Det är så himla mycket smidigare här eftersom veterniären kan göra att på plats som man annars (i Sverige alltså) måste åka till en hästklinik för att göra! T.ex. när de bedövar olika delar av hästens ben för att ta reda på var hältan sitter kan göras på plats, man kan röntga på plats, man kan tja.. göra det mesta på plats!
Så nu väntar vi bara på svaret från röntgenplåtarna som borde komma imorgon eller i övermorgon så ska utredningen fortsätta.



Och så en bild på tal om ingenting. Jag och Rialto för några dagar sedan. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0