har fått min dagliga dos av galna hästar

Det känns verkligen att det är höst här nu! Löven börjar bli lite smått gula, det är kallare (speciellt på morgonen..) och luften jättefrisk. Och så blåser det..
Har inget emot hösten, men det är inte alltid jättekul att jobba med hästar då när det blåser för de har, som vi alla vet, en tendens att bli så buuusiga då :p
Och idag fick jag verkligen kämpa med vissa av dem när jag ledde och longerade om vi säger så haha, jäkla vind att göra hästarna så galna ;)  Men man får passa på i ridningen och göra något bra av den extra energin! :)

Men helt galet vad jag är trötter nu, måste sova snart. Jag har varit ensam idag eftersom Katja var ledig så jag har haft en hel del att göra, men det är bara kul (dock lite tråkigt att vara själv då)
Särskilt när man vet att man inte kommer hem och måste plugga, jobba, fixa med någon av alla 1000 saker man tagit på sig eller liknande. Ni ska bara veta hur underbart det är att inte ha några 'måsten' förutom jobbet med stallet och hästarna! Speciellt för mig som höll på att stressa sönder förut... Tror det är bra för mig att slippa allt sånt faktiskt. I början när jag kom hit så hade jag den där vanliga känslan av att man har en massa saker som måste göras hängandes efter sig och jag tänkte hela tiden efter vad jag måste göra sen och så vidare. Tog typ en månad innan det gick över, men nu har jag minsann vant mig av vid det! ;)


Men nu ska jag nog ta och ta tag i ett av de få fritidsmåstena jag har - sova! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0