En liten update

nu har jag inte bloggat på ett par dagar så det kommer en liten update nu:  :)

Tidigare i veckan var Sara och Bruno till Edward Gals och Hans Peter Minderhouds anläggning i Holland för att träna med Urano och Denzel, så jag och Katja hade stallet själva då. Det gick bra, trots allt tråkigt regn... Det är världens gyttja  där vi hämtar höet och ridbanan ska vi inte ens prata om.. :p  Gummistövlar är något som måste inhandlas inom en snar framtid känner jag!  Och en vattentät regnjacka vore inte helt fel, min läcker in som bara den :(
Ett galonställ skulle vara perfekt typ haha, ett sånt man hade när man var liten med tillhörande sydväst liksom, very säxy ;D   nejmen får väl se om jag kan ta mig till någon sportaffär eller liknande snart och köpa en jacka iaf. :)

Annars då.. ridningen går framåt (som vanligt, tycker alltid att jag känner så haha) Nimbus var jättefin idag, Rialto också och det är så roligt med honom för har börjat kunna korta galoppen ordentligt nu när han blivit starkare, slutorna blir sakta men säkert bättre också. Helt otroligt vad den hästen tycker slutor är jobbiga! Lite svag o lat i bakbenen är han, men det blir bättre och bättre :)
Monte har kommit upp i hela imponerande 6 minuter trav nu ;)  Men det känns bra, för snart är han igång igen och det är kul när det är fler hästar att rida!
Dino skrittade jag i ca. en halvtimme på, även han är under igångsättning efter sin allvarliga kolik i sommras. Han var duktig, tror att han tycker det är kul att få börja jobba lite igen efter all vila :)

Igår var jag ledig och gjorde väl inte speciellt mycket.. sov, åt, jobbade vid datan, sen följde jag med Sara till Pontoise och handlade också. Och så Skypade jag med de därhemma en hel massa också. Skype är verkligen en sjukt bra uppfinning!! Synd bara att alla kompisar inte har webbkameror bara (PIK!) för det är mycket roligare att Skypa än att ringa, nääästan som att ses på riktigt ;)


Men nu orkar jag inte skriva mer, är galet trött, kände liksom hur det var jobbigt att gå uppför trappan när jag kom hem ..  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0