"Fladdermusincidenten"

Igår fick jag och Katja sällskap i vårat rum. Av en fladdermus.
Och ja, det är tyvärr sant.


Katja hade somnat och jag låg i sängen med datorn och var inne på Facebook i godan ro när jag plötsligt ser något mörkt i ena ögonvrån. Så jag kollar mot hörnet jag såg det i och trodde först att det var en fågel eller något som kommit in eftersom det var mörkt ute och lampan var tänd inne (vi hade fönstret öppet eftersom var var så himla varmt). Men nej, det var ingen fågel, det var en jäkla fladdermus!!
Och jag blir ju asrädd såklart (den var ganska stor också, kroppen var typ 1dm...) och slänger täcket över mig och försöker väcka Katja som har sängen lite längre bort:
"katja.. katja... Katja... KAAtja... KATJA... KAAAATTTTJAAAA!", typ haha xD
Och så vaknar hon och sätter sig upp i sängen, och gissa tre gånger vem som störtdyker rakt mot henne? Jo fladdermusen såklart.
Hahaa, och jag halvskriker typ (de andra i huset sover så ville ju inte väcka dem) att det är en fladdermus i vårt rum och hon slänger sig in under täcket hon också.

Sen ligger vi under våra täcken och typ asgarvar och ingen vågar kolla fram ifall den fortfarande är kvar där utan vi kikar fram genom varsinn minimal springa under täckena och försöker komma på hur vi ska lösa det hela xD
För hur f-n får man ut en fladdermus ur rummet liksom?

Men vi släckte iaf lampan och kollade så den inte var vid någon av oss och när vi till sist vågade kolla upp i taket så var den tack och lov borta!!
Haha och shit vad vi skrattade, vi har liksom gått omkring hela dagen och småfnissat åt den lilla "fladdermus-incidenten".

Men idag kan jag lova att fönstret bara är lite öppet och jag tänker då inte vara uppe alltför sent med lampan tänd  när det är öppet igen, inte när det finns galna franska fladdermöss där utanför som bara väntar på att få flyga in till oss xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0