Julafton 2

Idag är det alltså själva julafton i Frankrike, det är idag man öppnar julklapparna och allt sånt. Den 24e äter man "bara" julmiddag för att 'vaka' in själva julaftonen.
Julmiddagen igår var sjuuukt god! Kyckling, potatisgratäng, svampsås med murklor och sedan stekta äpplen till.. åt så jag trodde jag skulle sprängas ungefär haha, och till efterätt åt vi hemmagjorda macarons som var supergoda!

Så eftersom det är julafton här idag har familjen firat och varit lediga, men jag har jobbat på så tappert hela dagen ;)
Känndes inget konstigt med tanke på att det är den 25e.. det blir ju fel att fira då ju!
I alla fall så har jag ridit lite idag också! Det går frammåt och benet blir bättre och bättre. Problemet är att jag inte kan hålla om med högerbenet för tillfället för det gör för ont, och då blir det ju lite småklurigt att rida ;D
Men har iaf suttit på tre hästar idag: Dissaronno, Urano och Denzel. Sedan har jag longerat de övriga som inte fick vilodag idag,  lite svårt att hinna med 15 hästar själv liksom.. :p  Men 8 hästar fick jag ut iaf!

Ikväll ska vi äta gravad lax (Brunos speciallitet enligt han själv ;) )  och imorgon är det vanlig dag igen.
Jag hoppas på att kunna rida mer snart, är såå tråkigt att inte kunna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0