franskt snökaos =





Igåe kom det mellan 4-10 cm snö här i kring Paris och det var tydligen tillräckligt för att skapa KAOS i trafiken..!

Sara och de andra blev 'insnöade' vid tävlingen på Salon de Cheval där Jessica tävlade och kunde inte komma hem eftersom vägarna blev avstänga.. Så det var väl ca. 300 pers som hade fått sova lite överallt.. på golvet, i hästboxar, på kontor osv.. :p
Dagen efter efter flera timmar öppnades vägarna igen och de kunde ta sig hem. Och på nyheterna handlade precis allt om detta "snökaos" som varit, det var typ 1000 personer som blivit fast i ett köpcenter hela natten (gissa om det var krig vid sängaffären? ;))
Och det var intervjuer med folk på motorvägar som kört 10km på 23 timmar...

Snacka om tur att jag och Katja lyckades ta oss hem från stallet!! Alla kör ju med sommardäck här året om så när det kommer snö blir det alltid KAOS på vägarna. Snöplogarna är inte alltför aktiva och det här med sandbilar verkar man inte ens veta vad det är... Men när jag körde hem så tog jag fram mina halkanskills och vi kom ju fram levande :)  Men shiit vad det var halt på vissa ställen!

Fransmännen borde ta och komma till Sverige en vinter och lära sig om hur man hanterar det här med snö, de är ju värre än SJ här :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0