Torsdag

Idag var det näära att jag flög av haha. De "lugna och snälla" dressyrhästarna har lite energi i sig ;)
Nejmen skrittade fram Nopper och chillade lite med långa tyglar när han plötsligt blir väldigt rädd för någon höbal eller nått och tvärvänder om och drar iväg i full galopp längs långsidan med lite småkickningar med en Elin som klamrar sig fast för glatta livet utan stigbyglar och tänker "neej, fan heller att jag ramlar av nu när banan är så geggig och äcklig!" haha tur att jag fick tillbaka balansen rätt snabbt, för banan var verkligen inte rolig efter regnet :p

Men resten av tiden gick det riktigt bra! Är supernöjd, speciellt med galoppen som det ibland kan bli lite problem med. Men idag kändes det som sagt väldigt bra och vi gjorde t.ex. en diagonal med fyra byten i varannat (y). Det är så kul med honom eftersom han är så välutbildad, men det är inte alltid det lättaste att få honom till det läget där han blir lätt och samarbetvillig ;)

Annars så har det inte hänt såå mycket spännande idag, är ganska lugnt eftersom många av hästarna är och tävlar tills på Söndag. Men nu på kvällen kom veterinären och tog bort de "häftklamrarna" som höll ihop såret på hästen som opererat bort död hud från de gamla sporrskaven. Och oj vad pilligt det såg ut att vara att ta bort klamararna, var ju rätt många och han fick nypa av dem en och en och liksom "lirka" ut dem ur huden. Men hästen reagerade knappt ens så antar att det inte kändes så mycket.. :p

Får se om jag kan bjuda på en bild på hur det ser ut nu sen, var många som tyckte det var intressant när jag visade den förra. :)



Jag o Nopper, bilden är dock inte från idag :)

Kommentarer
Postat av: Veronica -En hoppryttare med ambitioner

Svar: Haha, vilken tur du hade. Dom han få för sig mycket våra kära små hästar ;) Jag känner mig ganska mör i kroppen, tror jag sträckte en och annan muskel när jag for av ;D

2010-08-21 @ 22:00:05
URL: http://veronicasroka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tkr om bloggen, men uppriktigt sagt suger du på att uppdatera.

2010-08-22 @ 13:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0