Söndag

Idag började vi med att göra iordning en häst som skulle iväg på tävling så knoppade och ryktade och fettade in hovar osv. tills vi uppnådde perfektion ;)

Annars så har jag ridit tre hästar idag, eller en av dem skrittade jag bara eftersom han har lite vila denna vecka. :)
Rialto gick braa och Nopper likaså, jobbade en del förvänd galopp med Nopper eftersom hans högergalopp är ganska svag och vill stärka den. Ska ge tips på en bra övning för förvänd galopp sen (fanns ju önskemål om tips på övningar osv.)

Här har ni tre bilder som vi tog idag när vi red i Marivaux, ;)







Kommentarer
Postat av: Celine

nämen fy på dig! har du lagt av hjälmen? ;P

hehe jag trodde det var min pappa jag ringde förut, hade tydligen ditt nr på honom :P

2010-08-30 @ 13:02:04
Postat av: Elinofcourse - Ridelev & hästskötare i Frankrike

Hjälmen låg kvarglömd i andra stallet i Chars och gjorde jättemycket nytta..

Jaja jag ramlade ju inte av iaf som tur var ;)



Ahaa, så det var därför du ringde haha xD

2010-08-30 @ 14:27:04
URL: http://elinofcourse.blogg.se/
Postat av: Frida

Vilken fin hjälm du har. :) ;)



Fyfan vad regler vi har på strömsholm, du ANAR INTE. :( Bye bye ridning i ballerinaskor.

2010-08-30 @ 20:17:46
Postat av: Elinofcourse - Ridelev & hästskötare i Frankrike

haha jag vet den är sjukt snygg och den säkraste på marknaden vad jag har hört ;)



Men ojdå haha :p Fast lika bra så det blir lite ordning på dig ;)

2010-08-30 @ 22:05:48
URL: http://elinofcourse.blogg.se/
Postat av: Mamma och pappa

OCH VAR ÄR RIDHJÄLMEN??! Inte inköpt för att vara snygg och oanvänd. Vi vill ha en hel Elin hem igen...

2010-08-30 @ 22:43:54
Postat av: MoP

Även om du tar bort våra kommentarer hela tiden så kvarstår fakta - vi vill ha kvar dig intakt och då är det HJÄLM PÅ NÄR MAN RIDER. Det är ju din enda säkerhetsanordning...

2010-08-31 @ 10:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0