Lång & rolig dag!

5 hästar ridna idag, en longerad och resten i padock eller ledna. Hann ju med en hel del :)

Har fått frågor om jag kan berätta hur en dag går till här, men det är faktiskt omöjligt att säga hur en vanlig dag är eftersom det inte finns några vanliga dagar! Alla är olika beroende på antal hästar som ska ridas (och det beror på hur många ägare som kommer), när Sara o Bruno kommer och om de kommer, hur många lektioner som hålls och var osv. Vi har ju hästar i två olika stall (det ena ligger ca. 15 min från huset, det andra ca. 10 min fast åt andra hållet).

Men idag såg dagen ut såhär:
(jag var själv och jobbade eftersom Katja är ledig på onsdagar)

08.00 Morgonfodring till alla hästarna i Chars
Därefter:
- Mocka och halma två av de tre boxarna vi sköter (en häst är iväg på prov)

09.20 Sitter upp på första hästen, idag var det Nopper.

Lite efter 10.00 Fodra hö till Saras två hästar (som i vanliga fall är tre då)

10.30 Häst nr. 2, Rialto (brukar försöka ta hästarna lite i en sån ordning så jag rider de mer fysiska först så man inte spar de till sist när man är lite tröttare :p)

11.30
Tog ut Nimbus i padocken (han fick vilodag idag och gick bara i padocken)

11.50 Longerade Urano

12.40 Lunch!
Brukar bara äta lite snabbt när jag är själv för det är så tråkigt att äta ensam :p

13.00 Lunchfodring

- Skötte sedan om Dino lite och betade med honom utanför stallet i 10 min (kolik-hästen som blivit opererad)
- Tog hand om Monte och ledde honom en stund på banan. (imorgon ska han sättas igång igen med longe)

14.00 Häst nr. 3, Kankal

15.30 Klar med allt i stallet och packade ihop och åkte vidare till hoppstallet mittemot vårat hus för att hämta medicin till en häst i stall nr. 2, Marivaux.

Ca. 16.40 Häst nr. 4, Denzel

17.40
Häst nr. 5, Shogun

18.30 Klar för dagen och åkte hem




En bild som Katja tog förut i Marivaux. Och om ni undrar varför jag sitter så skojigt så är det för att jag just suttit upp och håller på o ta stigbygeln ;)

Men visst är stallet fint? Ska fixa fler bilder sen!



Och en bild på ridbanan, även den väldigt fin! Och älskar underlaget, ska försöka fixa en bild på det också sen för det är som små tygbitar blandat med sanden och det sviktar jättebra.


Godnatt! <3


Kommentarer
Postat av: jessica

Du verkar ha fullt upp, kul med bilder, red Miggo i måndags - vilken dröm :) Hoppas ni trivs!!

2010-08-26 @ 12:26:22
URL: http://f-mamma.blogspot.com
Postat av: Josäfin :>

Wow, inte lite fräckt stall det inte :o

2010-08-26 @ 18:43:22
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: fanny

Rösta på vilket foder du använder i min blogg! :)



Ha en bra dag!

2010-08-27 @ 13:03:32
URL: http://hopeforanormallife.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Hehe, Virsbo är BÄST ;)

Fast om vi åker dit igen nästa år tycker vi att du borde komma hem och vara våran "läger" (Millitär)ledare igen ;)

2010-08-27 @ 14:45:16
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

Jag skulle bli jätte glad om du ville rösta på min bild, den är nr 2 :)

http://hastbloggeen.blogg.se/2010/august/finalisterna-tjockaste-hast.html



Tack :)

2010-08-27 @ 19:23:02
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0