Kolikhästar i mitt hjärta.. eller inte.

Räknade just ut att jag gått totalt 9km med en av hästarna idag..., han har stora problem med kolik och det var alltså eftersom han fick kolik som jag gått så mycket med honom.
Veterinären var såklart till stallet ett tag under eftermiddagen (hästens medicin hjälpte inte), men när han skulle göra gastrostropi så lyckades vi inte få hästen att svälja så slangen kom ner till själva magen utan då kommer den mot lungorna istället = hostningar :p .. Ja i alla fall så gick det inte efter flera lugnande sprutor och olika försök till att få honom att svälja så han fick en medicin för att lugna honom i en timme så skulle vi se sen vad som hände.
Men när den timmen var nästan över så började han skrapa igen och visa koliktecken, så det var bara att ta ut honom och gågågågå tills de som skulle köra honom till djursjukhuset kom till stallet.
Så nu är han där, hoppas att det blir bättre med honom nu!

Och imorgon kan jag nog bjuda på en bild på en av Saras hästars nyopererade mage, det ni! ;)

Kommentarer
Postat av: Eva B

Min gammelman får kolik ibland. Det bruar ge sig efter typ 8 km. Hittils har det som varmast varit -14 o som kallast -23 när han fått sina anfall.

2010-08-13 @ 22:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0